Chassit har jag tagit fram själv, och det är baserat på Corvette C4 fram och bakvagn. Känns lite modernare än Jaguar och är betydligt lättare med mycket tillverkat i aluminium. Jag kan tillhandahålla i princip allt till chassit färdigt, för dom som vill slippa att jaga delar. Chassit har även ritats in i 3D Cad, så all dokumentation såsom hållfastighet, rätt dimensionerat osv kommer att borga för ett säkert chassi. Underlättar vid besiktning att ha klara papper som visar att det håller vad det lovar, även vid lite högre effektuttag av maskinen… Jag jobbar ju även med vattenskärning vilket kommer väl till pass när det skall tillverkas fästen och plåtar till chassit.

Jag byggde min första Cobra-replika 1988 och även då så använde jag en kaross med hängda dörrar, färdigt golv, med innerskärmar och torpedvägg. Det bygget körde jag med efter ett år, och det hade nog inte lyckats med om jag utgått ifrån ett tomt skal. Insåg direkt vilka enorma fördelar det var med färdigt golv och hängda dörrar. Chassit gick mycket snabbare att bygga också i och med man slapp att tänka på att täta karossen mot chassit. Då använde jag mig utav Jaguar fram och bakvagn vilket det var det som gällde då. Corvette hade nog inte många en tanke på att skrota då, dom var ju rätt nya…Började att bygga med Chrysler 340” men det slutade med att jag la i Chevrolet 454” innan bygget var klart. Monterade 700R4 automat och insprutning. Blev en fin åkvagn. Sålde bilen -96.

1994 byggde jag en ny Cobra som dock bara användes för att tävlas med i dragracing. Byggde hela chassit i sömlösa rör. Ford 9” kortad bakaxel med 15X15 fälgar bak och McPerson framvagn i aluminium. Åkte låga 8 sekunderstider på 402 meter… Sålde denna bilen januari 2005 till England.